יום חמישי, 7 בדצמבר 2023

יש לך רקע בזום?


 

יש לך רקע בזום?

אם כן אז כמה נקודות לשים לב.

1)עיצוב מינימליסטית.

2)רקע רגוע שלא ימשוך תשומת לב.

3)לוגו למעלה ואחת הפינות

4)מקסימום שורה כתובה + טלפון -שיהיה קריא

5)אין צורך בתמונה אישי, תזכרו שאתם שם

6)חשוב לבדוק איך אנחנו יושבים מול המצלמה, כדי לא לחסום את הלוגו והטלפון.

7)ותזכרו תמיד שמינימליזם מראה יוקרה על עומס שנראה זול


יום חמישי, 2 בנובמבר 2023

איך להבליט את המותג שלך?


 

איך להבליט את המותג שלך?

מותג היא מילה גדולה,

אבל חברים ברגע שיש לכם עסק יש לכם מותג!

אבל מותג חייב נראות טובה ומדויקת לאותו העסק.

כשמדברים על נראות הכוונה המיתוג של העסק, לוגו, שפה גרפית, מוצרים ממותגים ושיווק, הרבה שיווק.

אז אם את/ה שם, מוזמן/ת ליצור קשר.


ליצירת קשר https://whatsform.com/wifOXu


יום שישי, 6 באוקטובר 2023

איך מייצרים לוגו שעובד?



איך מייצרים לוגו שעובד?

לוגו כפי שהזכרנו לא פעם אחת הוא הת"ז של העסק.

כדי שלוגו יעבוד צריכים להתבסס על כמה דברים שנסביר למטה.

 

1-פשטות: לוגו אמור להיות פשוט, שיבינו אותו.

2-מאוזן: צבעים וגופנים חייבים לעבוד יחד כמו גם המרחקים והמיקום של כל דבר.

3-מעניין: לוגו חייב לעורר עיניין אצל המתבונן.

4-מקורי: לוגו חייב להיות יחיד כמוהו.

5-זכיר: לוגו פשוט, מעניין ומקורי תמיד יהיה זכיר.

6-נקי: לוגו חייב להיות מינימליסטית, בלי דברים מיותרים.

6-גופנים קריאים: שימוש בגופנים שיהיו קריאים בכל גודל כמו גם בצבע ובשחור לבן.

7-ללא מ-2 גופנים: שימוש מינימליסטי בסוגי גופנים.

8-ללא הרבה צבעים: בחירה של מעט צבעים בלוגו יעשה עבודה יותר טובה.

9-ללא צבעים זוהרים: צבעים זוהרים לא טובים ללוגו. צבע זוהר לא ניתן להדפיס על כל פלטפורמה.

10-מזוהה בשחור-לבן: החשיבות של לוגו בשחור לבן זה דרסטי. לוגו שמעבד נתונים הוא לוגו לא טוב.

11-ללא הרבה אלמנטים: לוגו חייב להיות פשוט ונקי.

12-תוכנה וקטורי: לוגו בונים אותו בתוכנה ורטורי בלבד. זה מאפשר לעשות תיקונים ולשחק עם הגודל בלי בעיה שיעבד איכות.

13-מזוהה בכל גודל: כמו החשיבות של שחור לבן, לוגו שמשנים את הגודל צריך לשמור על כל הפרמטרים.

14-ללא אפקטים: לוגו שכולל אפקטים לא עובד.

15-ללא צילומים: צילום לא יכול להיות לוגו.

16-מסר ברור וחד: לוגו חייב לשדר מסר ברור.

 

יום שישי, 22 בספטמבר 2023

מה הבדל בין הסמלים TM, SM, R, C


מה הבדל בין הסמלים TM, SM, R, C

כולם חשובים לעסקים אבל לכל אחד תפקיד משלו:

TM- קיצור של המילה TRADE MARK באנגלית.

בא להגיד לנו שהשם של העסק בשימוש כבר. והמיתוג בתהליך להפוך לסימן מסחרי.

מייצג את המותג של המוצר.

SM- קיצור של המילה SERVICE MARK באנגלית.

מייצג את השרות של המוצר.

R- זה הסימן שאומר שהמותג הוא סימן מסחרי רשום.

אסור להשתמש בו אם המותג לא רשום כחוק.

C- קיצור של המילה COPYRIGHT באנגלית.

משמש ליידע לציבור שהיצירה מקורית וכפופה לזכויות יוצרים.

סימן זה ניתן להשתמש לכל סוג של יצירה, שרות או מוצר.

 

חשוב להבין שהסמלים TM, SM, C – 

ניתן להשתמש בלי שהמותג רשום כסימן מסחרי. 

להבדיל מהסימן R שחייב שהסימן יהיה רשום כחוק.

 

 


יום שני, 31 ביולי 2023

לוגו


 

לוגו הוא הייצוג ויזואלי של המותג.
הוא הדרך שהלקוחות יבחינו את המותג.

האם ידעת שקיימים ארבע סוגי לוגו?

-לוגוטייפ= זאת מילה כתובה  לדוגמא "קוקה קולה"

-אימג' לוגו= תמונה + מילה -שעובדים יחד או לחוד, משמעות ניתן להפריד בינהן – לדוגמא "ספוטיפיי"

-איסולוגו= זאת תמונה + מילה – כאן אי אפשר להפריד בינהם – לדוגמא "סטארבוקס קפה"

-איסוטייפ= זאת תמונה – לדוגמא "אפל"

פה יש שש תת קטגוריות שהן: מונוגרם, אנגרם, חתימה, ראשי תיבות, התחלתי, פיקטוגרם.

*מונוגרם= אותיות בודדות שנותנות צורה חדשה.-לדוגמא :שנל"

*אנגרם= חיבור של ראשי תיבות כדי לקצר את השם הארוך של המותג. -לדוגמא "FedEx"

*חתימה= כשמשתמשים בחתימה אמיתית כייצוג של המותג. -לדוגמא "פיקסו"

*ראשי תיבות= דומה למונוגרם. רק שפה החיבור של האותיות ניתן לבטא בנפרד וזה יותר מובן. -לדוגמא " CNN"

*התחלתי= מייצג את המותג ע"י השימוש באות הראשונה של השם. -לדוגמא "קווסקי"

פיקטוגרם= הוא דמות סמלית מופשטת או פיגורטיבית שמלווה את המותג. יכולות להשתמש לבדן או ליד טיפוגרפיה. – לדוגמא "אפל"


יום שני, 10 ביולי 2023

על מיתוג עיצוב ומה שביניהם : שנת הלימודים


 

על מיתוג עיצוב ומה שביניהם (כתבה ראשית של הניוזלטר)

 שנת הלימודים

גם אתם מרגישים את סוף השנה? לא, לא של שנת המס, אלא של שנת הלימודים.

כאנשי עסקים השנה שלנו נספרת קלנדרית – מינואר לדצמבר. כך עובדים כל מוסדות המדינה וכמובן רשות המיסים. אנחנו נדרשים במהלך השנה לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות, לשלם מקדמות או להעביר את המע"מ ובסוף השנה לארגן את כל המסמכים לקראת הדו"ח השנתי.

אלא שהקיץ שכבר הגיע ואיתו הימים החמים, מסמל יותר מהכול סוף שנה אחר ואת החופש שנמצא בפתח. לילדים זהו גן עדן עלי אדמות. להורים שבינינו, אולי קצת פחות.

כולנו היינו ילדים וכולנו זוכרים את ההתרגשות לקראת מסיבות הסיום, ההכנות למעבר מהגן לבית הספר היסודי, לחטיבה ולתיכון.

בכיתות ובגנים נערכים לרכישת מתנות לתלמידים ולצוותים החינוכיים, בוחרים את הצלם או הצלמת לצילומים חגיגיים, אולי הוועדים מחפשים גם הצעות מחיר לכיבוד ולקייטרינג או מי שיכתוב את הברכות ויעצב את ההזמנות. אולי מחפשים מעצבים בבלונים או סידורי פרחים. אולי הם צריכים אנשי תאורה והגברה. טוב, הבנתם.

הופה! יש לכם עכשיו הזדמנות מצוינת לנטוורקינג מסוג אחר. תחשבו רגע כמה מבין ההורים בגן או בכיתה יודעים מה אתם עושים כעצמאים ועצמאיות?!

בכל כיתה או גן יש היום קבוצת וואטסאפ, בה עולים עדכונים, בקשות ואירועים. גם אם אתם בדרך כלל "זבוב על הקיר" ולא ממש מעורבים – הגיע הזמן שתציעו את עצמכם להיות חלק מהמסיבה.

הם ייהנו מאיש או אשת מקצוע נהדרים ואתם תיהנו מחשיפה ושיווק נוספים לעסק שלכם.

כאנשי עסקים יש לנו הרבה מאוד ערוצי שיווק בהם אפשר (וכדאי) לפעול, אבל אף פעם אי אפשר לדעת מתי נפגוש את הלקוח הבא שלנו. זה יכול לקרות בזמן הקניות בסופר, בהמתנה בקופת חולים, ברשתות החברתיות וגם – במסיבת סיום של הילד בגן או של הילדה בבית הספר.

ההמלצה שלי הפעם היא להיות תמיד מוכנים עם "נאום המעלית" או 60 שניות ממוקדות על העסק, מי אתם ומה אתם מציעים. אם יש לכם כרטיס ביקור מודפס זכרו שיהיה לכם מלאי בתיק. אם יש לכם כרטיס ביקור דיגיטלי אל תתביישו להציע לשלוח אותו לנייד.

אסיים בעצה קטנה: ביום האחרון של הלימודים רוקנו את התיקים של הילדים. זה לא כיף למצוא אחרי חודשיים של חופשה כריך שנשכח בתיק.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

להצטרפות למועדון הלקוחות ולקבלת הניוזלטר https://lp.vp4.me/q9ag

על מיתוג עיצוב ומה שביניהם: יום האימוג'י

 


על מיתוג עיצוב ומה שביניהם (כתבה ראשית של הניוזלטר)

 יום האימוג'י

מי שצפה בסרט "פורסט גאמפ" בכיכובו של טום הנקס, ודאי זוכר שבאחת הסצנות בה הוא רץ מסביב לעולם התחבק איתו מעריץ, השאיר צורה של פרצוף מחייך על חולצתו המיוזעת וכך נולד הרעיון ל"סמיילי" – האימוג'י הכי מפורסם בעולם.

ב'ויקיפדיה' כתוב שהאיור הגרפי של פרצוף מחייך כבר נראה לראשונה בסרט "נמל הבית" של אינגמר ברגמן כבר בשנת 1949, ובעוד שני סרטים של יוצרים אחרים בשנות ה- 50 של המאה הקודמת.

אלא שההמצאה הגרפית מיוחסת למעצב הארווי בל שעיצב את הסמיילי רק בשנת 1964.

כך או אחרת, אין היום אדם על הפלנטה שלנו שלא עושה לפחות פעם ביום שימוש בסמיילי או בשדרוג שלו האימוג'י (רגשון) בהודעות, רשתות חברתיות או באי-מייל.

אז מה הפלא שב-1 ביולי יציינו בכל העולם את יום האימוג'י?

האימוג'ים הפכו לשפה מקובלת והם משמשים לתיאור רגשות, הדגשות ואפילו לקיצור. במקום לכתוב משפט שלם אנחנו בוחרים בפרצופון או סמל או תמונה קטנה שתביע בדיוק את מה שאנחנו רוצים.

האם ידעתם שהסימן של שתי כפות ידיים הנושקות זו לזו, שרבים מאיתנו משתמשים בו כדי לסמן "כיף", "אחלה", "קבענו", "סגור", בכלל מסמל תפילה?!

בכל הנוגע לפרצופים – יש מגוון עצום של הבעות פנים שכל אחת מהן מביע רגש או מחשבה אחרת. אלא שלפעמים המקבל עלול לפרש את הפרצוף בצורה שונה משל מי ששלח אותו. בדיוק לשם כך ניתן למצוא היום ברשת האינטרנט מקרא של פירושים לכל פרצוף ופרצוף.

על השאלה בכמה אימוג'ים כדאי להשתמש בכל הודעה או פרסום, אין תשובה חד משמעית.

יש האומרים שעומס של אימוג'ים מראה על חוסר רצינות או ילדותיות. אחרים אומרים שככה כולם עושים אז זה לא נורא, ויש שיגידו שזה תלוי למי הם שולחים את ההודעה.

הסמיילי התמים שהתחיל הכול הוא עדיין האימוג'י הכי פופולרי בעולם, אבל מאז ועד היום "נולדו" לו עוד מאות (אולי אלפים) של אחים ואחיות.

כמעט כל אחד יכול ליצור בעצמו אימוג'י משלו בעזרת כלים גרפיים פשוטים. אימוג'י בעיצוב אישי הוא גם כלי נהדר לבעלי עסקים המנהלים תקשורת דיגיטלית עם לקוחות או ספקים, שבעזרתו הוא ממתגים את ההודעות שלהם עם הלוגו או איור שלהם.

אז בכמה אימוג'ים אתם משתמשים ביום?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

להצטרפות למועדון הלקוחות ולקבלת הניוזלטר https://lp.vp4.me/q9ag

  יום הקפה הבינלאומי – כמו בקפה, גם בעיצוב הכול מתחיל מהאיזון הנכון ב־1 באוקטובר חגג העולם את יום הקפה הבינלאומי – היום שמזכיר לכולנו לעצור ...